Strefa pacjenta

PRZYCHODNIA RODZINNA
Marta Gaj, Mariola Krause
Spółka Jawna

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTÓW PRZYCHODNI

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) [Dz.U.UE.L.2016.119.1] – (dalej: RODO), informujemy, że:
      ➢ Pani/Pana dane są przetwarzane w tutejszej Przychodni na zasadach opisanych w tym Rozporządzeniu
(art.9 ust.2 lit. h RODO).
      ➢ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Przychodnia Rodzinna Marta Gaj, Mariola Krause Spółka Jawna, adres: ul. Piastów 1 A, 86-050 Solec Kujawski.
Z Administratorem można skontaktować się:
– listownie: na adres wskazany powyżej,
– mailowo: biuro@przychodniasolec.pl
– telefonicznie: 52 387 92 55
     ➢ Działalność lecznicza lekarzy związana jest z obowiązkiem prowadzenia dokumentacji medycznej.
     ➢ Wyrażając zgodę na diagnostykę czy leczenie (ustnie czy pisemnie) wyraża Pani/Pan również zgodę na
przetwarzanie przez Przychodnię Pani/Pana danych osobowych potrzebnych do realizacji tego
świadczenia. Żadna dodatkowa zgoda nie jest wymagana. Ze względu na fakt, że (zgodnie z ustawą o
prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta) dokumentacja przechowywana jest przez okres 20 lat od
ostatniej wizyty, przewidziane w przepisach o ochronie danych osobowych „prawo do zapomnienia”
może zostać zrealizowane dopiero po upływie tego okresu.
     ➢ Każdy Pacjent ma prawo do złożenia wniosku o udostępnienie danych osobowych oraz dokumentacji
medycznej. Może również w drodze odrębnego wniosku upoważnić (aż do odwołania) inną bliską osobę
zarówno do dowiadywania się o stanie jego zdrowia, jak i do składania wniosków o udostępnienie
dokumentacji.
Pierwsza kopia dokumentacji udostępniana jest nieodpłatnie. Opłaty za wykonanie kolejnej kopii
dokumentacji medycznej pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Egzemplarze stosownych wniosków zostaną wręczone na życzenie w Przychodni.
     ➢ W zakres danych osobowych niezbędnych do udzielenia świadczenia wchodzą:
imię, nazwisko, oznaczenie płci, PESEL , adres i – w przypadku osób niezdolnych do wyrażenia zgody –
dane opiekuna ustawowego.
Będąc poproszonym o podanie numeru telefonu, czy adresu poczty elektronicznej i podając te dane
ułatwia nam Pani/Pan kontakt ze sobą i upoważnia Przychodnię do wykorzystania tych środków
komunikacji między innymi w celu :
• dowiedzenia się o stan zdrowia np. po zabiegu,
• przypomnienia o wizycie, odwołania wizyty, lub jej przełożeniu,
• poinformowania o badaniach profilaktycznych,
• poinformowania o wystawieniu eRecepty, eSkierowania itp.
i taki kontakt z Panią/Panem nie jest w świetle prawa traktowany jako marketing usług i nie jest na to
wymagana zgoda pacjenta.
W każdej chwili może Pani/Pan poprosić o usunięcie lub sprostowanie tych danych.
     ➢ „Odbiorcami” Pani/Pana danych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa (np.
ZUS, NFZ, sądy, podmioty świadczące dla Administratora usługi IT) lub osoby, które Pani/Pan
upoważni.
     ➢ Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
     ➢ Jeśli Pani/Pan uzna, że działania Przychodni naruszają zasady ochrony danych osobowych może Pani/
Pan zwrócić się do Administratora danych w Przychodni lub do Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, infolinia: 606 950 000

 

Kierownik Przychodni
Marta Gaj

Uwaga:
Proszę pamiętać, że niektóre aspekty ochrony danych osobowych w medycynie mogą znacząco różnić się od obowiązujących w innych
działach gospodarki